Kas teadsid, et 70% inimesi eelistab sisu reklaamilePraktiline ja huvitav sisu peaks olema iga ettevõtte turunduse nurgakivi. Selleks tasub investeerida sisuturundusse. Edukas sisuturundus ei ole aga oma toodete või teenuste promomine, vaid järjepidev kasuliku ning huvitava sisu loomine oma potentsiaalsetele klientidele. Läbimõeldud sisuturundus aitab kasvatada klientide usaldust ja lojaalsust sinu ettevõtte vastu ning suurendada seeläbi müüki.

Sisuturundusel on mitmeid erinevaid väljundeid, kuid järgnevalt toome sinuni sisuturunduse mõjuvõimsamad liigid: blogi, sisuturundusartikkel ja e-kirja turundus.

 

Ettevõtte blogi aitab saavutada usaldusväärsust

Sisuturunduse üks oluline roll on otsingumootorites esile tulemine. Google’i otsingus pingerea tippu tõusmiseks tuleks kirjutada võimalikult palju head sisu. Lihtne võimalus selleks on ettevõtte blogi, mille blogipostitused sisaldavad sinu ettevõtte jaoks olulisi märksõnu. Nii õpib Google näitama sinu veebilehte just sobivate otsisõnade peale ning kliendid leiavad sind paremini üles.

Kuidas aga kirjutada nii, et sinu blogi esmakordsed lugejad ka hiljem sinu lehele tagasi tuleksid? Selleks kiika järgnevaid punkte.

  • Pane paika blogi eesmärk – kes on sinu sihtrühm ning millist tulemust soovid blogiga saavutada?
  • Mõtle, millest kirjutada – loodav sisu võiks olla sinu sihtgrupi jaoks õpetlik, huvitav või meelelahutuslik. Ideid võid ammuta näiteks Buzzsumo ingliskeelselt saidilt.
  • Kasuta postitustes õigeid märksõnu – kasuta igas postituses kindlat märksõna või sõnu, mida kasutavad inimesed sinu valdkonnas infot otsides.
  • Ole järjepidev – mida sagedamini sa blogipostitusi lood, seda parema positsiooni sinu koduleht Google’i silmis saavutab. Samas ei tohiks postituste kvaliteet kannatada, seega on üks asjalik postitus kuus alati parem, kui kaks sisutühja üllitist.
  • Blogi levitamine – mõtle sellele, kuidas blogipostitus sinu sihtrühmani jõuab. Sotsiaalmeedia, huvigrupid, uudiskiri või hoopis suunamudijad?

Väärt sisuga blogi kaudu saavutab sinu ettevõte suurema nähtavuse ja usaldusväärsuse ning aitab seeläbi kasvatada ka toodete või teenuste müüki. Samuti on blogiturundus sisuturunduse üks soodsamatest turundusviisidest.

 

Artikliturunduse abil oma valdkonna eksperdiks

Artikliturundus on üks vanematest sisuturunduse liikidest. Ekslik on arvamus, et artikliturunduse eesmärk on oma artiklite massiline levitamine mistahes kanalites, et saada oma kodulehele võimalikult palju külastusi. Artikliturundus põhineb hoopis väärt sisul ning selle peamine eesmärk on teha sinust ekspert või arvamusliider oma valdkonnas.

Reklaam- ja sisuturundusartikli erinevus

Iga sisuturunduse artikkel ei ole aga sisuturundus. Näiteks on ajakirjanduse digiväljaannete rubriigis „Sisuturundus“ olevad tooteid või teenuseid ülistavad artiklid oma olemuselt hoopis makstud reklaamartiklid. Sisuturundust eristab tavalisest reklaampostitusest väärtus kliendi jaoks – sisuturundus ei müü klientidele, vaid aitab tal osta.

  • Reklaamartiklis kasutatakse korduvalt brändi nime ning artikli fookus on reklaamitavatel toodetel/teenustel või ettevõttel. Näiteks: sokibränd tellib oma uusimate sokkide promomiseks sokipaare ülistava artikli.
  • Sisuturundusartiklis mainitaksebrändi vaid korra ning artikli fookus on kasulikul sisul ning tarbija aitamisel, mitte teksti kirjutanud ettevõttel. Näiteks: Sokibränd tellib artikli selle aasta põnevamatest sokitrendidest, ilma libeda müügijututa.

Reklaamartikli puhul saab lugeja aru, et tegu on müügijutuga. Sisuturundusartikkel aga pakub lugejale põnevat infot uusimate trendide kohta ilma libeda müügijututa, jättes kontaktist brändiga positiivse seose.

Artikliturundusega alustades mõtle läbi järgmised punktid:

  • veebikeskkonnad ja trükiväljaanded, kus oma artikleid avaldada soovid;
  • teemad ja märksõnad, millest kirjutada;
  • artiklite avaldamise tihedus;
  • saadava kuidas kasu või väärtuse mõõtmine.

 

E-posti turundus võimaldab olla personaalne

Erinevad uuringudki näitavad, et kui inimestelt küsida eelistatuimat viisi reklaamide saamiseks, on vastuseks e-kiri. Seega on e-posti turundus üks personaalsemaid ja tõhusamaid kanaleid sobivale sihtgrupile müügi tegemiseks ja püsiklientide saamiseks. Isikliku meilibaasi kokkupanek nõuab esmalt küll veidi aega ja vaeva, kuid tulemus on seda väärt.

Meiliturunduse 5 peamist eelist:

  • E-kiri on kanal, mille haldamine kuulub sulle – sina saad kontrollida oma meilibaasi ja kirjade saatmise tihedust.
  • E-kiri on personaalne – muuda kiri kliendile atraktiivseks personaalse pealkirja, pöördumise, sisu ja call-to-action nupu sõnumiga. Võimalused on piiritud!
  • Meiliturundus võimaldab kontakte segmenteerida – saada igale listisolijale sõnum vastavalt tema eelnevale kasutajakogemusele (ostis / ei ostnud / ei ole ammu lehte külastanud jne).
  • Automatiseeritud e-kirjad säästavad sinu aega – tellimuse kinnitused, ostukorvi meeldetuletused, sünnipäevasoovid ja muud automaatsed kirjad võimaldavad sul saata klientidele asjakohast infot just siis, kui see neile kõige rohkem korda läheb.
  • Tulemusi on lihtne mõõta – e-posti turundust pakkuva tarkvara abil saad peaaegu reaalajas infot e-kirjade avamise, klikkimise, tellimise ja muude mõõdikute kohta.

E-posti turundus töötab eriti hästi väikeste ja keskmiste ettevõtetega, kelle jaoks muud turunduskanalid on mõnikord liiga kallid ja keerulised. Kuidas aga eduka meiliturundusega algust teha?

  • E-kirjade saatmiseks tuleb sul esmalt koguda meiliaadresse ning luua e-posti aadresside list.
  • Kui postiloend on olemas, vali sobiv meiliturunduse tarkvara. Soovitame kirjade saatmiseks kasutada veebipõhist tarkvarateenust, kuna see garanteerib e-kirjade kohalejõudmise.
  • Kui kõik seadistused tehtud, saadki hakata oma klientidele regulaarselt saatma väärtusliku sisuga e-kirju nagu iganädalased uudiskirjad, müügipakkumised, uute toodete või teenuste tutvustuskirjad, teavitused või muu sisuga kirjad.
  • Samuti saad edukalt luua automaatseid e-kirju näiteks neile, kes on värskelt esimese ostu teinud või ostu mingil põhjusel pooleli jätnud.

 

Tegeleme sisuturundusega sinu eest

Sisuturunduse jaoks napib aega või jääb hoopis puudu ideedest? Piilu Kardemoni kodulehte või võta meiega otse ühendust kringel@kardemon.ee ning loome väärt sisu sinu eest! Paneme paika sobiva sisuturunduse strateegia, teeme põhjalikult eeltööd ning kirjutame täpselt seda, mida vaja.