Sul on põnev toode või teenus ning e-pood, kus seda müüd. Hästi tehtud! 🙌Nüüd on aeg e-pood enda tulevaste klientide jaoks internetis nähtavaks teha ja müüki suurendada. Parim viis selleks on nutikas e-poe turundus! Toome välja, kuidas oma e-poe turundus 5 kõige tähtsama sammuga edukalt käima lükata. Ja kui sul ise selleks aega ei ole, teeme oskuslikku e-poe turundust sinu eest!

 

1. Tee oma e-pood Google’is nähtavaks

Ligi 70% inimesi otsib enne ostuotsuse tegemist neid huvitavate toodete ja teenuste kohta infot internetist. Seetõttu on esmalt oluline oma toote või teenusega Google otsitulemustes võimalikult heal positsioonil nähtav olla. Kas oled kindel, et sinu e-pood tuleb Google’i otsingust välja?

Ligi 70% inimesi otsib enne ostuotsuse tegemist neid huvitavate toodete ja teenuste kohta infot internetist

E-poe turunduse esimene oluline osa on kodulehe optimeerimine ehk SEO, mis võimaldab sinu kodulehe nähtavust otsingumootorite otsingutulemustes märkimisväärselt suurendada. Google otsingutulemustes välja tulemiseks tuleb sul teha korda oma e-poe SEO õigete märksõnade kasutamisest tehniliste seadistusteni. Pea meeles, et otsingumootoritele optimeerimine ei ole ühekordne, vaid järjepidev tegevus.

Lisaks orgaanilistele Google otsingu tulemustele annavad müügitulemustele oluliselt vunki juurde tasulised reklaamid. Kõige levinum abimees selleks on Google Ads. Efektiivselt ülesseatud Google Ads reklaam jõuab kõikideni, kes sisestavad otsingumootorisse sinu brändi ja ettevõtte jaoks olulisi märksõnu.

 

2. Too kodulehele rohkem külastusi tasuliste Facebooki reklaamidega

Ainult Google’is nähtav olemisest uute klientide leidmiseks siiski ei piisa. Number üks kanal reklaamide abil oma kodulehele liikluse saamiseks on Facebooki tasulised reklaamid. Tavalise Facebooki postitusega läkitad oma sõnumi kõigile enda lehe jälgijatele ning paraku kaob see ülejäänud infovoo sisse kiirelt ära. Orgaaniliselt levivad Facebooki postitusted jõuavad keskmiselt vaid 5,5%-ni kogu sinu lehe jälgijaskonnast. Tasulisi Facebooki reklaame saad sihtida täpsemini, näidates erineva sisuga reklaame inimestele nende vanuse, huvide, käitumise ja asukoha põhiselt. Nii saad kiiremini jõuda sinu tootest või teenusest huvitatud sihtrühmani.

Õige sõnumiga ning hästi sihitud tasulised Facebooki reklaamid toovad uusi huvilisi sinu e-poodi ööpäevaringselt. Nii saad leia uusi klientidele kiiresti, soodsalt ja kuluefektiivselt. Näiteks võid vaid 5 euro eest oma kodulehele järgmiseks päevaks uusi huvilisi saada! 

 

3. Suurenda konversioonimäära Facebook Pixeli abil

Keskmine e-poodide konversioonimäär on vaid 3%. Seega on e-poe turunduse mõttes oluline, et pärast sinu veebilehe internetist ülesleidmist sooritaks potentsiaalne klient sinu e-poest ka ostu. Hea uudisena aitab madalat konversioonimäära tõsta ning taasturundust teha Facebooki lisafunktsioon Pixel.

Keskmine e-poodide konversioonimäär on vaid 3%

Facebook Pixel on kood, mille saad lisada oma kodulehele või e-poodi. Pixel salvestab sinu veebilehel tehtavad tegevused ning loob nendest andmebaasi. Nii saad jälgida lehel tehtavaid külastusi ja erinevaid tegevusi nagu toote ostukorvi lisamine, toote ostmine või ostu poolelijätmine, uudiskirjaga liitumine vms. Pixelist saadud andmed võimaldavad sul näidata Facebookis reklaami näiteks ainult neile inimestele, kes on külastanud sinu e-poodi viimase 24 tunni, 30 või hoopis 180 päeva jooksul. Need on sinu lehega juba tutvunud kliendid, keda on kõige lihtsam kutsuda tegema järgmist sammu.

Sellise reklaami nimi on retargeting ehk taasturundus. Näiteks saad sinu e-poest püksid ostnud inimesele koheselt Facebookis näidata sooduspakkumist just nende pükste juurde sobivatest vahvatest sokkidest. Või näidata Facebookis reklaami e-poes pooleli jäänud ostu kohta ning suurendada võimalust kliendil ost lõpuni viia. Facebook Pixel võimaldab sul hõlpsasti üles ehitada automaatseid taasturundusreklaame ning müüki suuredada.

 

4. Sisuturundus ja blogi kirjutamine aitab leida uusi kliente

Neljas võimas e-poe turunduse vahend on sisuturundus ja blogi. Regulaarne blogipostituste ja artiklite kirjutamine aitab tõsta sinu e-poe külastatavust, kasvatada meililisti ja loomulikult leida uusi kliente. Vähemtuntud, aga kindlasti mitte vähem olulisem roll on sisuturundusel otsingumootorites esile tulemisel.

Selleks, et sinu blogi oleks edukas ning tooks sulle järjest rohkem lugejaid ning kliente, on vaja postitada regulaarselt ja strateegiliselt. Samuti on iga hea blogipostituse eelduseks:

  • lugejatele relevantne teema,
  • blogipostituse õige ülesehitus, 
  • õigete märksõnade kasutamine,
  • hästi liigendatud tekst ja postituse pikkus,
  • asjakohased visuaalid ja videod.

Enne blogima hakkamist tuleks korralikult läbi mõelda, kas ja kui palju sul on aega sisuloomega tegeleda. Selleks, et saaksid ise keskenduda muule olulisele, on tihtipeale nutikam jätta blogi kirjutamine professionaalsele koostööpartnerile. 

 

5. Personaalne e-posti turundus toob püsikliente

E-posti turundus on endiselt üks personaalsemaid ja tõhusamaid kanaleid sobivale sihtgrupile müügi tegemiseks ja püsiklientide saamiseks. E-kiri võimaldab sul hõlpsamini juba olemasoleva kliendiga suhelda ning öelda rohkem, kui mahub lühikesse sotsiaalmeedia postitusse. Seega peaks nutikas e-poe turundus viiendana kindlasti hõlmama ka e-posti turundust. Kas teadsid, et olemasolevale kliendile müümine on 68% soodsam kui uue kliendi püüdmine? E-posti turunduse abil saad olemasolevat klienti hõlpsasti kõnetada!

Olemasolevale kliendile müümine on 68% soodsam kui uue kliendi püüdmine

E-kirjade saatmiseks tuleb sul esmalt koguda meiliaadresse ning luua e-posti aadresside list. Kui postiloend on olemas, vali sobiv meiliturunduse tarkvara. Soovitame kirjade saatmiseks kasutada veebipõhist tarkvarateenust, kuna see garanteerib e-kirjade kohalejõudmise. Kui kõik seadistused tehtud, saadki hakata oma klientidele regulaarselt saatma väärtusliku sisuga e-kirju nagu iganädalased uudiskirjad, müügipakkumised, uute toodete või teenuste tutvustuskirjad, teavitused või muu sisuga kirjad. Samuti saad edukalt luua automaatseid e-kirju näiteks neile, kes on värskelt esimese ostu teinud või ostu mingil põhjusel pooleli jätnud.

 

Tegeleme sinu e-poe turundusega sinu eest

Pakume sulle e-poe turunduse täisteenust ning tegeleme SEO, Facebooki reklaamide, blogi kirjutamise, e-posti aadressi loomise ja kõige muu vajalikuga sinu eest. Sina saad keskenduda oma ettevõtte toodete ja teenuste pakkumisele ning jätta e-poe turundus meie hooleks. Võta meiega ühendust kringel@kardemon.ee ja viime sinu e-poe turundamise uude dimensiooni! Leia meid ka Facebookist.